28.01.2009

Sene 1999 ve sen gittin Barış Abi... 2 Ocak 1943 - 1 Şubat 1999

Sene 1999... İşten çıkmış eve dönüyordum... Saat geç olmuştu... Yorgun argın eve geldim ve kapı açılır açılmaz gergin bir havayı hissetmiştim... Abim ve arkadaşlar evdeydi... Ne oldu dedim bir an için ses çıkmadı... Hayırdır dedim ve cevabı aldım... Sen gitmiştin Barış Abi... Ama 1 gün dahi seni hiç unutmadık...
Belkide ilk ezberlediğimiz şarkıydı Dağlar Dağlar, Gülpembe...
Senin şarkılarını 1 kera dahi hiç dinlemeyen, bir 4'lüğünü bile ezberlemeyen varmıdır? Varmıdır adam olacak çoçuğu (7'den 77'ye) izlemeyen? Seni anlatmaya satırlar yetmez, sözler yetmez ama seni unutmayada yıllar yetmez Barış Abi...

Sene 1999... Aylardan Şubat... Sen gittin Barış Abi...
Ama gitmedin... Hep şarkılarınla kulaklarımızda, kalplerimizde oldun...
Sene 1999... Sen gittin Barış Abi... Uzaklara... Tıpkı Ekvatordan Kutuplara adlı programında ki gibi... Çok uzaklara gittin...
Şarkılarınla, programlarınla büyüdük... Baba bizi eversene demiştin 1975'de... Hala yayınlansa izleyeceğimiz bir film yaptın... Aslında eserlerin şarap tadında... İlk piyasaya çıktığında da çok güzel ama yıllar geçtikçe çok daha güzel olan eserler bıraktın...

Alla Beni Pulla Beni Al Koynuna Yar dedin, Arkadaşlarına Eşek dedin, Ayı ile hayvanları sevdirdin... Sen hep bize birşeyler öğrettin... Sevmeyi, sevilmeyi, değer vermeyi öğrettin...

En güzeli UNUTMAMAYI öğrettin...

Seni Unutmayacağız Barış Manço...

29 Ocak 2009 @Caddebostan Kültür Merkezi saat:21 00
Show Tv'den canlı yayın ile Siyaset Meydanı Barış'a Davet diyor...
Ben CKM'de olacağım senin için Barış abi ve bütün sevenlerin orada olacak...

Altuğ AKTAŞ

Güz yağmurlarıyla bir gün göçtün gittin,
İnanamadık Gülpembe.
Bizim iller sessiz, bizim iller sensiz,
Olamadı Gülpembe.
Dudağımda son bir türkü Gülpembe,
Hala hep seni söyler, seni çağırır Gülpembe.
Gözlerimde son bir bulut, Gülpembe,
Hala hep seni arar, seni bekler Gülpembe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder