21.08.2008

Kartal'ın 2.5 milyon Euro'su kuş oldu...

Siz hiç 2.5 Milyon Euro'yu yan yana gördünüz mü?
Hedef küçültelim,
siz hiç 250 bin Euro'yu yan yana gördünüz mü?
Hala rakkam büyük mü geliyor.
Peki 25 bin Euro'yu yan yana gördünüz mü?

Bir çok Beşiktaş taraftarı 2.500 euro'yu bile yan yana görmemiştir.
Aslında Beşiktaş taraftarı değil, orta halli bir çok vatandaşımız görmemiştir.

Asıl konuya gelecek olursak,
2007-08 sezonu ara transfer döneminde Dino Drpic'i kadrosuna katacak olan Beşiktaş yönetimi, basında çıkan haberler sonrasında bu transferden vazgeçmişti. Bu haberlerde Drpic'in rakip taraftarlara arkasını dönüp şortunu gösterdiği görüntüler ile süsleniyordu. Halbu ki şuan profesyonel futbolcu olan ve Türkiye'de oynayan bir çok sporcunun eşi anadan doğma görüntüleri ile basında yayınlanıyor ama hiç bir baskı yada yaptırım uygulanmıyor.
Örnek verecek olursak eski Galatasaray'lı Jardel'in eşi, Fenerbahçe'nin yıldızı Guiza'nın eşi...
Daha fazla ayrıntıya girmeden konuya dönüyorum.

Drpic'den vazgeçen Beşiktaş yönetimi bu sefer Gordon Schildenfeld'i transfer ediyor.
Transfer, 2 milyon eur bonservis bedeli + yıllık 400 bin eur garanti para olmak üzere 1 yılı opsiyonlu 4.5 yıllık sözleşme + maç başına 5 bin eur.

Bu oyuncuyu kim transfer etti?
1 Şubat 2008 tarihinde çıkan haberlere göre Beşiktaş yönetimi Drpic'ten önce de Gordon ile ilgileniyor ama Dinamo Zagreb bu oyuncuyu vermek istemiyordu.
Drpic haberlerinden sonra yönetim Gordon'a dönmüş ve transfer etmiştir.
Şimdi dikkat,
Sinan Engin'in ısrarla bu oyuncuyu istemesi sonrasında Saffet Sancaklı'nın araya girmesi ile Dinamo Zagreb 2 milyon eur bonservis bedeline ikna ediliyor ve transfer gerçekleşiyor.

Gordon, yarım sezon için 150 bin euro'yu cebe indiriyor bunun dışında 7 maç ilk 11 çıkıyor 35 bin euro'da buradan alıyor.
2 milyon bonservis + 150 bin eur + 35 bin eur = 2.185.000 eur.

Tarih 2 Mayıs 2008
Sinan Engin'den açıklama geliyor,
Javno.com adlı internet sitesine açıklamalarda bulunan Engin, “Schildenfeld gerçek bir stoperde aranacak bütün niteliklere sahip. Takımızda yeralmasından memnuniyet duyuyoruz.”

Tarih 20 Ağustos 2008
Sinan Engin ile Gordon arasında ki dialog basına yansıyor,
“Seni istemiyoruz. Zaten yabancı kontenjanımız da dolu. Yeter artık, bizim geleceğimize engel olma. Seriç senin yüzünden oynayamıyor. Neden kendine takım bulmuyorsun? Burada sana yer yok, anla artık.”

3 ay içinde acaba ne değişiyor? Aslında Haziran ayında da Gordon'un kovulacağı açıklanmıştı. 3 değil 1 ay içinde ne değişiyor?

Bu tarihe kadar bir takım bulamayan Gordon'a 300 bin eur bu yıllık oynama bedeli verilip sözleşmesi fesh edileceği açıklanıyor.

2.185.000 eur + 300.000 eur = 2.485.000 eur

6 ay içinde sadece 7 kere ilk 11'de sahaya çıkan bir futbolcunun Beşiktaş'a maliyeti...

Peki sorarım bu transferi yapanlara ve Sinan Engin'e,
Gerçek bir stoperde aranacak özelliklere sahip olan bu futbolcu'yu neden kimse transfer etmek istemiyor?
Neden hala bu futbolcu satılamadı?
Acaba gerçekten bir stoperde olması gereken özelliklere sahip değil mi? (oynadığı maçlarda izlediğim kadarıyla bence değil.)

Sayın Del Besque, olayında olduğu gibi kulüp zarara sokulmuştur. Bunun açıklaması yapılmalıdır.
Sayın Del Besque ayrılırken yardımcılarımın parasını ödeyin (yaklaşık 1.5 milyon eur) benim alacağımı bir şekilde anlaşırız diyor fakat gelen cevap alacak falan yok deniyor.
Peki sonuç ne 7-8 milyon eur ödeme yapılıyor.

Çok acı değil mi?
Koskoca KARTAL'ın 2.5 milyon eurosu göz göre göre KUŞ oluyor.
yaklaşık olarak 4.500.000 ytl
32.145 kişi kapasiteli İnönü stadında kapalı tribün kombine fiyatından hesaplarsak yaklaşık 4150 kombine eder.
Sadece ve sadece 7.500 kombine satışı yapan Trabzonspor'un bile 15.000 kombineyi geçtiği bir günde tam 4.150 kombine bedelinde bir zarara sokulmuştur Beşiktaş kulübü.

Bu kadar kolay mı Beşiktaş'ın parasını harcamak?
Sinan Engin beyfendi ısrarla istediği oyuncuyu şimdi kovarken bunun hesabını kimse sormuyor mu?
Başkan bu kadar mı aciz?
Yönetim bu kadar mı aciz?

Bu giden para ve paralar benim param...
Her Beşiktaş'lının parası...

Yönetim, Başkan bunun hesabını sormuyorsa ben soruyorum
Bir Beşiktaş'lı olarak ben soruyorum

NEREDE BENİM PARAM...

4-5 ayda sadece Gordon yüzünden kaybolan 2.5 milyon eurom NEREDE?
Diğer uçan giden, hibe edilen yada cebe indirilen paralar var mı bilmiyoruz ben sadece ve sadece çok basit olarak soruyorum,
Bir stoperde olması gereken tüm özelliklere sahip olan (!) Gordon'u 4-5 ayda gönderme kararı alan ve kulübü 2.5 milyon euro zarara sokan yönetim hala neden o koltukta...

BENİM PARAM NEREDE...
Benim ülkemde asgeri ücret 503,26 ytl
yaklaşık olarak Asgeri ücret ile çalışan 8942 Beşiktaş'lının 1 er aylık maaşlarına bedel olan bu para nerede...

Bu ve benzer soruların cevabı verilemiyorsa
en kısa sürede istifa edilmelidir...

Beşiktaş'ın sadece 2.5 milyon euro su değil vizyonuda bu gidişle KUŞ olmuştur...

Altuğ AKTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder