20.07.2008

Rus Futbolu Avrupa'ya gözmü kırpıyor?

Avrupa'da Rusya futbolu özellikle EURO2008 ile herkesin dikkatini çekmeye başladı. Halbuki EURO2008 döneminde Fotomaç İddaalıyız ekindeki yazılarımı takip edenler hatırlarlar ben ısrarla Rusya'nın başarılı olacağına inanıyordum ve açıkcası beni hiç yanıltmadılar.

Bir çok Futbol sever Rusya futbolunu takip etmediği için Şampiyonada aldıkları sonuçların sürpriz olduğunu düşünüyorlardı ama biraz maziye baksalar 2000'li yıllarda Rus futbolunun yükselişini göreceklerdir.

2004-2005 CSKA Moskova UEFA Kupası Şampiyonu
2005-2006 Zenit St. Petersburg UEFA Kupası Çeyrek Finali
2007-2008 Zenit St. Petersburg UEFA Kupası Şampiyonu
2008 EURO 2008 Rusya Milli Takımı Yarı Final

Baktığımızda son 8 senede 4 başarı. Hatta bunu sadece son 3 sene olarakta makası daraltabiliriz ama bubaşarılar bir anda gelmiyor.
Rusya'nın zengin iş adamları kulüplere yatırım yapmaya başladı ve çılgınca tesisleşmeye başladılar.
Önümüzdeki senelerde Rus futbolunun özellikle Avrupa futboluna damgasını vurmasını bekliyorum. Alt yapılara önem vermeye başladılar. Avrupa'ya futbolcu ihracınada girdiler.

Ülkemizde Lig Tv bu ligi canlı yayınlamaya başladı. Sizlere tavsiyem fırsat buldukça bu ligi izlemeniz ve takip etmeniz.

Rusya futbolu hızla gelişiyor.
Yakında kendi tuttuğunuz takımda da bir Rus oyuncuya rastlayabilirsiniz.

Not:
Tekrar hatırlatıyorum, 10 sene içinde Rus Futbolu Avrupa'ya damga vuracaktır.

Altuğ AKTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder